مهر لامرد

ساخت وبلاگ

مُهرستان » این روزها خودروسازان داخلی برای افزایش قیمت خودرو تلاش می کنند، در حالی که هیچ تغییری در کیفیت و ایمنی خودروها به وجود نیامده است. فوت بیش از ۳۰۰ نفر در ۱۳ روز در تعطیلات نوروز این افزایش قیمت را برای مصرف کننده غیر قابل قبول کرده است.

به گزارش مُهرستان؛ در روزهای اخیر شایعاتی در خصوص افزایش قیمت خودرو در محافل خبری شنیده شد که گویا کم کم  این شایعات در حال تبدیل شدن به واقعیت است. در این هفته سیر صعودی قیمت‌ها نیز آغاز شد.اکنون میان قیمت نمایندگی‌ها و قیمت بازار حداقل ۱۵۰ هزار تومان تفاوت مشاهده می‌شود.

بر اساس اخبار تائید نشده، خودروسازان داخلی طی نامه‌ای به شورای رقابت خواستار افزایش قیمت محصولات‌شان شده‌اند و دلیل آن را افزایش نرخ بیمه، افزایش هزینه‌ها و بهای تمام شده و تورم ۱۵ درصدی عنوان کردند.

شایعه گران شدن خودرو تبدیل به واقعیت شد

یکی از فعالان بازار خودرو در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به وضعیت خرید و فروش خودرو گفت: در اولین هفته کاری سال جدید تا چند روز پیش شاهد رکود شدید در بازار و حتی کاهش قیمت بودیم اما بعد از مطرح شدن نامه خودروسازان به شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو، ناگهان بازار واکنش نشان داد و قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفت.

محبی ادامه داد: با وجود این که هنوز این نامه تائید نشده اما معمولا بازار اشتباه نمی کند و به احتمال زیاد به زودی شاهد افزایش قیمت‌ها در خودروهای داخلی خواهیم بود.

وی افزود: واکنش بازار به حدی بود که اکنون تفاوت قیمت نمایندگی با بازار به ۱۰ درصد رسیده است.

محبی در خصوص خرید و فروش خودروهای خارجی گفت: نمایشگاه‌داران و فعالان این حوزه به دلیل قیمت بالا و رکود بازار با احتیاط فعالیت می‌کنند و بیشتر تلاش می‌کنند کالاها را به صورت امانی در نمایشگاه‌ها قرار دهند و فعلا پول خود را در بازار به جریان نیندازند.

مردم مجبور به خرید خودرو با هر قیمتی هستند

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازار کشش افزایش قیمت را دارد؟ ، گفت: به دلیل انحصاری بودن بازار خودرو اگر خودروسازها افزایش قیمت داشته باشند، خریدار مجبور به خرید است. ضمن این که مردم نیز به نتیجه رسیده‌اند که با وجود قراردادهای جدید خودروسازها با شرکت‌های خارجی، خودروهای جدید در محدوده قیمتی ۵۰ میلیون تومان هستند و قشر متوسط و ضعیف توانایی خرید آن را نخواهد داشت، بنابراین مردم مجبور هستند، خودروهای بی‌کیفیت کنونی را بخرند.

فروردین سیاه

رئیس انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان در گفتگو با ایلنا با اشاره به شایعه درخواست خودروسازان برای افزایش قیمت، اظهار داشت: متاسفانه این صحبت‌ها به صورت جدی در بازار مطرح شده و حتی سبب شده اکنون شاهد افزایش قیمت در بازار باشیم.

انصاری ادامه داد: مشخص نیست که خودروسازان بر چه اساسی تصمیم به افزایش قیمت گرفته‌اند؟ خودروسازان به دلیل ایمن نبودن خودروها، فروردین سیاهی که برای مردم  رقم زدند و تعداد بالای سرنشینان فوت شده بر اثر تصادفات  نوروزی را شاهد بودیم.  خودروسازان اکنون با چه ادعایی می خواهد قیمت را افزایش بدهند؟

وی افزود: آیا در سال جدید کیفیت خودروهای داخلی افزایش پیدا کرده که مصرف کننده باید بهای آن را پرداخت کند؟ یا میزان مصرف بنزین خودروها کاهش یافته که می خواهند خودرو را گران کنند؟

مردم تاوان سوء مدیریت خودروسازان را می‌دهند

وی ادامه داد: افزایش قیمت هیچ توجیه منطقی ندارد و در واقع مصرف کننده تاوان سوءمدیریت خودروسازها را می‌دهد. انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان نه تنها مخالف افزایش قیمت‌ها است بلکه خواهان کاهش قیمت هستیم.

انصاری تصریح کرد: تا زمانی که تحریم بودیم خودروسازان این استدلال را داشتند که به علت دور زدن تحریم‌ها و هزینه‌های بانکی برای واردات، هزینه تمام شده خودور بالا است اما اکنون که برجام به سرانجام رسیده است و مشکلات بانکی رفع شده و حتی به طور مستقیم با کمپانی‌های مادر همکاری انجام می شود، افزایش قیمت دیگر توجیه ندارد.

وی در پایان وجود انحصار در بازار خودرو را علت اصلی افزایش قیمت‌ها دانست و اظهار داشت: اگر خودروهای خارجی در کشور حضور داشتند خودروسازان داخلی نمی‌توانستند هر شکلی که بخواهند قیمت محصولات‌شان را افزایش دهند.

لازم به ذکر است با وجود گسترده شدن شایعه ارائه درخواست افزایش قیمت خودروسازان به شورای رقابت تا این لحظه شورای رقابت واکنشی به آن نشان نداده است. با توجه به رانت‌های خبری که در بازار خودرو وجود دارد و افزایش قیمت خودرو از ابتدای این هفته شاید بتوان گفت خواست افزایش قیمت، واقعیت دارد.

منبع : ایلنا

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 147 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:43

مُهرستان » یکی از راهکارهایی که می تواند به سهم خود در کاهش سن ازدواج و نیز رشد ازدواج های موفق نقش داشته باشد بومی گزینی دانشگاه هاست. فاصله زیاد بین دانشگاه و محل زندگی، علاوه بر کاهش نظارت و ارتباط خانواده ها بر فرزندان خود و بروز مشکلات روحی برای بعضی از دانشجویان از این ناحیه، در افزایش سن ازدواج و کاهش ازدواج های موفق هم می تواند نقش داشته باشد.

به گزارش مُهرستان؛ در جامعه امروزی ایران، سن ازدواج به صورت قابل توجهی بالا رفته است به گونه ای که به روایت آمارها، متوسط سن ازدواج پسران بیش از بیست هشت سال و متوسط سن ازدواج دختران بیش از بیست و سه سال می باشد. بی شک عوامل مختلفی در افزایش سن ازدواج دخیل بوده اند عواملی همچون تحصیلات عالی، نبود کار مناسب، تغییر سبک زندگی، گرانی اجناس، افزایش تجملات در برگزاری مراسم ازدواج و تهیه جیزیه، افزایش توقعات، خدمت سربازی و ….. .

افزایش سن ازدواج مضراتی همچون سرخوردگی و افسردگی جوانان، شیوع فساد، ترک واجب دینی (در صورت واجب شدن برای فرد)، کاهش موفقیت ازدواج در سنین بالا، کاهش تولید نسل و… را برای افراد و جامعه در پی داشته و دارد و لذا ضرورت چاره اندیشی برای کاهش سن ازدواج باید به عنوان یک مسئله مهم در دستور کار مسئولین، فعالین فرهنگی و نیز تک تک افرادی باشد که نسبت به مشکلات جامعه خود بی تفاوت نیستند.

در همین رابطه یکی از راهکارهایی که می تواند به سهم خود در کاهش سن ازدواج و نیز رشد ازدواج های موفق نقش داشته باشد بومی گزینی کامل دانشگاه هاست (البته به غیر از دانشگاه های شاخص).

فاصله زیاد بین دانشگاه و محل زندگی، علاوه بر کاهش نظارت و ارتباط خانواده ها بر فرزندان خود و بروز مشکلات روحی برای بعضی از دانشجویان از این ناحیه، در  افزایش سن ازدواج و کاهش ازدواج های موفق هم می تواند نقش داشته باشد.

بُعد مسافت بین دانشگاه و محل زندگی، رغبت دانشجویان به ازدواج همزمان با تحصیل را کاهش می دهد چرا که علی رغم ازدواج های دانشجویی شماری از دانشجویان، درصد قابل ملاحظه ای از دیگر دانشجویان ترجیح می دهند با آشنایان یا همشهریان خود ازدواج کنند  و همچنین ترجیح می دهند برای زندگی آینده در شهر خود سکونت کنند که در نتیجه، اقدام به ازدواج در حین تحصیل به علت بعد مسافت، لزوم رفت و آمد را برای آنها تحت تاثیر قرار می دهد لذا آنها ترجیح می دهند بعد از تحصیل اقدام به ازدواج بنمایند . مواردی دیده می شود که جوانان تصمیم گرفته اند با یکی از آشنایان یا همشهریان ازدواج کنند اما پسر در یک شهر با فاصله زیاد از شهر خود تحصیل می کند و دختر مورد نظر او نیز در یک شهر دیگر با فاصله زیاد از محل زندگی.

همچنین یکی از موانع پیش رو ازدواج، بیکاری جوانان ابراز می شود حال چنانچه مکان تحصیل دانشجو به خانه پدر و مادری او نزدیک باشد امکان اینکه فرد همزمان با تحصیل در محل زندگی خود و با حمایت اطرفیان شروع به کار بنماید بیشتر می شود چرا که امکان رفت و آمد به سهولت فراهم می باشد.

لازم به ذکر است  یکی از مواردی که به عقیده کارشناسان ، افزایش طلاق در مورد ازدواج های دانشجویی را در پی داشته عدم تفاهم فرهنگی است چرا که دو دانشجو از دو شهر مختلف و با دو فرهنگ مختلف در محیط دانشگاه و تحت تاثیر فضای رسمی دانشگاه، فقط نسبت به بعضی ابعاد علمی و رفتاری هم آشنا می شوند اما پس از ازدواج ، ابعاد گسترده ای از فرهنگ خانواده ها و شهرهای طرفین برای یکدیگر آشکار می شود و دو طرف متوجه می شوند که در  مسائل مختلفی تفاهم ندارند و شباهت، یعنی عامل مهم بقای پیوند زناشویی جای خود را به تفاوت و در نتیجه اختلاف و سرانجام جدایی می دهد
اما  بومی گزینی امکان ارتباط بیشتر فرد را با محل زندگی فراهم می کند که در نتیجه، امکان اینکه فرد در همین رفت و آمدها با همشهریان، همسر انتخاب کند افزایش می یابد و از سوی دیگر چنانچه ازدواج در محیط دانشگاهی هم صورت بگیرد نهایتا از استان محل سکونت یا استان های مجاورخواهد بود که در این موارد تفاهم فرهنگی درصد قابل قبولی می تواند داشته باشد.
علاوه بر دلایلی که موید کاهش سن ازدواج به وسیله بومی گزینی دانشگاه هاست امکان تحصیل دانشجو در فاصله زیاد با محل زندگی توجیه مناسبی ندارد چرا که اگر دانشگاه های مادر را کنار بگذاریم که فاصله علمی قابل توجهی با دانشگاه های معمولی دارند و همچنین رشته های دانشگاهی که در استان فرد یا استان مجاور او وجود ندارند تحصیل در یک دانشگاه دوردست با قوت علمی و امکانات علمی یکسان با دانشگاه محل زندگی فرد، چه توجیه منطقی ای می تواند داشته باشد؟!.
توصیه می شود تا زمانی که بومی گزینی به شکل مطلوب مورد تجدیدنظر قرار نگرفته مشاوران رسمی و نیز غیر رسمی انتخاب رشته دانشگاه همچون پدر و مادر ها، ضرورت انتخاب دانشگاه های نزدیک به محل زندگی را به دانش آموزان یاد آور شوند.
ذکر این نکته لازم است عنوان شود مسائلی که در مورد بومی گزینی مطرح شد در مورد سربازی هم صدق می کند. نیز ناگفته پیداست که بومی گزینی فقط یکی از عوامل مربوط به تحصیلات دانشگاهی است که در مورد سن ازدواج باید مورد بازبینی قرار گیرد و اساسا تحصیلات عالی با شیوه کنونی یکی از عوامل موثر در افزایش سن ازدواج می باشد که نیازمند اصلاحات متعددی می باشد. و علاوه بر تحصیلات عالی عوامل متعدد دیگری نیز باید مورد مطالعه قرار بگیرند و اصلاح شوند.

منبع :

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 115 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:43

مُهرستان » استاندار فارس گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس باید به گونه‌ای برگزار شود که اعتبار کسب شده در مرحله نخست برای فارس حفظ شود.

به گزارش مُهرستان؛ به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمد علی افشانی، در جلسه هماهنگی برگزاری مرحله دوم انتخابات در چهار حوزه انتخابیه استان افزود: مطلوبیت برگزاری انتخابات در فارس در مرحله نخست از سوی مردم و همه جریان‌های سیاسی و متولیان امر انتخابات نیز تایید شد و علت تمکین همه داوطلبان و پذیرش نتیجه انتخابات از سوی آنها نیز همین سالم برگزار شدن انتخابات بود.

افشانی ادامه داد: نتیجه بررسی‌های انجام شده و گزارش‌هایی که از سوی فرمانداران ارائه شده بیانگر وجود آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در چهار حوزه باقیمانده است.

افشانی گفت: باید در مردم اعتماد ایجاد کنیم و به گونه‌ای رفتار نکنیم که این تصور ایجاد شود که برگزارکنندگان و مجریان انتخابات طرفدار یک تفکر و جریان خاص هستند.

استاندار فارس گفت: در مرحله دوم انتخابات نیز باید مانند مرحله نخست، صندوق‌های سیار به وسیله مینی‌بوس و با اتخاذ تدابیر لازم جا به جا شود.

مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه هفتم اسفند ۹۴ برگزار شد.

در این مرحله منتخبان مردم در ۱۱ حوزه انتخابیه مشخص شده و به مجلس راه یافتند و کار انتخاب نمایندگان چهار حوزه انتخابیه شیراز، داراب و زرین دشت، ممسنی و رستم و نی ریز و استهبان به مرحله دوم کشیده شد.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی رو جمعه دهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 117 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 21:43

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ مهندس میرزایی رئیس اداره مخابرات مهر در این خصوص گفت: با تعویض و انتخاب پیمانکار جدید نگهداری مراکز مخابراتی ، وضعیت پاسخ‌گویی و رفع خرابی‌ها به‌روز شده است. وی افزود: پیش‌تر برای سرویس‌دهی در شهر اسیر با مشکل روبرو بودیم و باید از مهر نیرو اعزام می‌شد  که در…

مخابرات

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ مهندس میرزایی رئیس اداره مخابرات مهر در این خصوص گفت: با تعویض و انتخاب پیمانکار جدید نگهداری مراکز مخابراتی ، وضعیت پاسخ‌گویی و رفع خرابی‌ها به‌روز شده است.

وی افزود: پیش‌تر برای سرویس‌دهی در شهر اسیر با مشکل روبرو بودیم و باید از مهر نیرو اعزام می‌شد  که در همین راستا جهت نگهداری و رفع خرابی تلفن در بخش اسیر ، دو نفر با یک خودرو که اتفاقاً ساکن اسیر هم هستند به‌طور شبانه‌روزی خدمت مشغول خدمت شده‌اند.

مهندس میرزایی تصریح کرد: با توجه به حجم کار و تعداد کم نیروی نگهداری هنوز در بخش اسیر مشکلاتی وجود دارد که تمام تلاشمان جهت رفع این مشکلات به کارخواهیم گرفت.

رئیس اداره مخابرات شهرستان مُهر ضمن معرفی پیمانکار جدید ، اظهار داشت: شرکت نیک فن گله‌دار به شماره تماس ۰۹۱۷۳۸۲۰۴۰۲ پیمانکار دو شهرستان مُهر و لامرد است و در صورت وجود مشکل مشترکین محترم می‌توانند تماس بگیرند. بنده هم با شماره همراه ۰۹۱۷۳۸۲۱۰۰۹ در خدمت شما بزرگواران هستم.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 299 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:13

قاسم حاجی پور: به مناسبت سال روز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آسفالت ورودی دو روستای فاریاب و چاه گزی از توابع شهرستان مُهر با حضور فرماندار ، بخشداران مرکزی و وراوی و جمعی از مسئولین و معتمدین محل افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ محمد حاجی پور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی…

قاسم حاجی پور: به مناسبت سال روز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آسفالت ورودی دو روستای فاریاب و چاه گزی از توابع شهرستان مُهر با حضور فرماندار ، بخشداران مرکزی و وراوی و جمعی از مسئولین و معتمدین محل افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ محمد حاجی پور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهر در این خصوص گفت: به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و گرامیداشت دهه حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی  (ره) ، خیابان ورودی روستای فاریاب از توابع بخش مرکزی شهرستان مهر به طول ۲۳۰متر،عرض ۱۲متر شامل زیرسازی، بیس،آسفالت، تک لبه و کانیوا بااعتباری افزون بر۱۵۰میلیون تومان توسط  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با مشارکت شورای اسلامی و دهیاری روستای فاریاب ساخته‌شده بود به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در ادامه برنامه نیز با حضور مسئولین در روستای چاه گزی ، ۴۶۰۰مترمربع آسفالت  ورودی دوم در غرب  روستا که با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری و شورای اسلامی چاه گزی انجام‌شده است ، افتتاح شد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 14:58

مُهرستان » بعد از ظهر سرد یکی از روزهای زمستان، در بین کتاب فروشی های میدان انقلاب تهران سرک می کشیدم که دوستی تماس گرفت و پیشنهادش کرد…

همسایه ها، شاهکاری ست از احمد محمود، نویسنده ی زجر کشیده ی اهوازی… داستانی از دل روزهای گرم جنوب در سال هایی سرد و التهاب آور. رُمان همسایه ها شرح آلام و رنج های مردمی ست که گُرده ی شان به زیر بار گران ملی شدن صنعت نفت خم شد امّا نشکست…! داستان محنت مردم جنوب علی الخصوص خوزستان که سال های ملی شدن صنعت نفت تا کودتای ۲۸ مراد ماه را با زبانی ساده اما قوی برای خوانندگان خود بیان می دارد.

رُمان سرگذشت پسر نوجوانی بنام “خالد” است که در طول داستان آرام آرام به دوران جوانی قدم می گذارد و آهسته آهسته با وقایع و شرایط جامعه ی خود آشنا می شود. خالد با کمبودها و ندارایی ها، با خفقان ها و بگیر و ببندها، با دردهای سخت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دست و پنجه نرم می کند… احساساتی می شود، فَوَران می کند… کم کم توسط دوستانش به مبارزه علیه این شرایط سخت سوق داده می شود و در نهایت کارش به زندان رژیم کشیده می شود…!

خواننده با خالد بو می کشد، حس میکند، چندشش می شود، زجر می کشد و در نهایت عاشق می شود. احمد محمود آنچنان مخاطب را اسیر شخصیت داستان خود می کند که جدایی شان امر محالی بنظر می رسد. بی شک خط تعلیق چسبنده و دلربای این اثر هر آن به مخاطب انگیزه می دهد تا پیش تر برود و به پایان داستان نزدیک تر شود. خط تعلیقی که اگر چه در فصل های نخستینِ زندگی خالد اروتیک است اما خیلی زود جای خود را به عشقی پاک می دهد. عشقی بدون هوس نه از جنس عشق های آسمانی، بلکه بسیار ملموس برای خواننده!

احمد محمود در همسایه ها تک تک شخصیت ها را مشتِ نمونه ی خروار گرفته و نمادی از انسان‌ها و طبقات مختلف موجود در جامعه با آنان ارائه  می دهد. حتی گروه دوستان خالد با تفکرات مارکسیستی، بیانگر شرایط حزب توده در آن سالهاست… چه بسا که خود احمد محمود نیز تاثیر گرفته از همین مکتب نباشد.

در نسخه ای که بدست حقیر بود تاریخ چاپ کتاب به سالهای آخرین حکومت پهلوی دوم باز می گردد. و مقدمه ای دارد از ویراستار بدون نامش که فشار و سانسور حکومتی بر ادبیات را به خوبی در همان سالها نشان می دهد. به این پاراگراف بنگرید: { رُمان همسایه ها برشی است تاریخی از روزگارانی که سردرگمی بوده و هر کس در گوشه ای نوایی ساز کرده بود و در این مجال عناصر ملی بودند که انتظار فرصت مناسب را داشتند  تا به آنها فرمان ایست دهند. و این حقیقت تاریخی را روز ۲۸ مرداد ماه سال ۱۳۳۲ به سینه ی تاریخ کهن سالمان جاودان ساخت!}

می بینید چگونه مضحکانه دست به تحریف وقایع سال‌های پیشین تاریخ برده اند! این روند همواره در حال تکرار شدن است اما در قالب های گوناگون و همیشه این ادبیات بوده که با ثبت لحظه های تاریخی در فرم هنری برای بعد ها عبرتی می نهاده تا مبادا آیندگان، اشتباه پیشینیان را تکرار کنند!

در پایان امیدورام خوانندگانی هرچند اندک این گنج نهفته را بیابند و مطالعه کنند و اثر زیبای احمد محمود را در گوشه ی ذهن هایشان قاب کنند. بخصوص مخاطب جنوبی که شرجی را با پوستش لمس کرده و طعم خارک ها را زیر زبانش دارد…

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 10:39

مُهرستان » وزارت خارجه گزارش کامل سه ماهه درباره برجام را به مجلس ارائه کرد سوئیفت مجددا برقرار شد قراردادهای مهم برای نوسازی ناوگان هوایی کشور منعقد شد ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی در اکثر پایتخت‌های اروپایی از سر گرفته شد فعالیت مجدد خطوط و شرکت‌های حمل و نقل بین‌‌المللی در بنادر ایران صورت گرفت نام…

مُهرستان » وزارت خارجه گزارش کامل سه ماهه درباره برجام را به مجلس ارائه کرد

  • سوئیفت مجددا برقرار شد
    قراردادهای مهم برای نوسازی ناوگان هوایی کشور منعقد شد
    ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی در اکثر پایتخت‌های اروپایی از سر گرفته شد
    فعالیت مجدد خطوط و شرکت‌های حمل و نقل بین‌‌المللی در بنادر ایران صورت گرفت
    نام بیش از ۷۰۰ شخص حقیقی و حقوقی،هواپیما و کشتی از فهرست تحریم‌های آمریکا خارج شد
    اصل و سود پول ایران، بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار، به طور کامل به ایران منتقل شد
    تحریم های مربوط به واردات، خرید، سوآپ، حمل‌ونقل نفت خام، گاز و محصولات پتروشیمی لغو شد
    مذاکرات موفق با برخی کشورها در خصوص تامین مالی پروژه‌ها بالغ بر ۵۰ میلیارد دلارصورت گرفت
    محدودیت های نقل‌وانتقالات مالی، عملیات بانکی، نظام پیام‌رسان مالی توسط اتحادیه اروپا برطرف شد
  •  در هفته جاری ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در راس هیاتی متشکل از معاونت‌های ارزی و اقتصادی این بانک برای شرکت در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول به آمریکا سفر و در حاشیه اجلاس که به اجلاس «بهاره» شهرت دارد در واشنگتن، با «جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد. انتشار ناقص سخنان سیف در مصاحبه‌ای که در حاشیه این اجلاس انجام شد، در کنار روند تخریبی دلواپسانه منتقدان برجام باعث شد هجمه جدیدی علیه توافق هسته‌ای شکل گیرد. این در حالی بود که رسانه‌های منتقد دولت، در اقدامی جالب توجه که شائبه هماهنگی و رفتار «زنجیره‌ای» را به ذهن متبادر می‌کند، با تیتر یکسان «تقریبا هیچ» به استقبال این سخنان رفتند. این در حالی است که فارغ از بی‌توجهی دلواپسان به بخش‌های دیگر سخنان سیف، درک این موضوع که این حرف‌ها مصرف خارجی داشته و برای فشار به طرف مقابل برای اجرای تعهداتش است، چندان سخت و دشوار نیست.
    ولی‌الله سیف در حاشیه این حضور در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد که سه ماه پس از اجرایی شدن برجام، جمهوری اسلامی ایران قادر به برداشت حدود ۱۰۰ میلیارد دلار دارایی‌هایی که در خارج از کشور دارد، نبوده و به دنبال دسترسی به سیستم مالی آمریکا برای کمک به پرداخت پول مبادلاتش است. سیف بیان کرد تا قبل از سال ۲۰۰۸ بانک‌های ایرانی با واسطه بانک‌های خارجی(مانند بانک‌های سوییسی) مجاز به استفاده از این‌گونه مبادلات بودند، اما واشنگتن از نوامبر آن سال استفاده بانک‌های ایرانی از این خدمات را ممنوع اعلام کرد. وی در ادامه گفت در حالی‌که سپرده‌های ایران در خارج از کشور قرار بود آزاد شود، بانک‌های اروپایی نگران نقض شدن مقررات آمریکا هستند. سیف از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا خواست دستورالعمل‌هایی صادر کند تا بانک‌های اروپایی برای همکاری با ایران انعطاف بیشتری نشان دهند. ولی‌الله سیف در واشنگتن به آمریکا‌یی‌ها هشدار داده بود که برای عمل به تعهدات‌شان باید اقدامات لازم را انجام دهند در غیراینصورت مفاد توافق هسته‌ای نقض می‌شود. اظهارات رئیس بانک مرکزی درحالی برای وادار کردن طرف مقابل به اجرای تمام تعهداتش بیان شده بود و به نوعی مصرف خارجی داشته است که مخالفان دولت روحانی و برجام نه تنها سخنان وی را ناقص نقل کردند بلکه به بی‎ارزش نشان دادن توافق هسته‌ای نیز روی آوردند.
    تلاش رسانه‌های مخالف دولت برای ناامیدی مردم
    پس از سخنان رئیس بانک مرکزی دولت یازدهم برخی از رسانه‌های منتقد دولت، در رفتاری زنجیره‌ای‌وار، با تیترهای هماهنگ دست به تخریب و بی‌ارزش نشان دادن برجام زدند و با تیترها و متن‌های ناخوشایند و ناقص از رئیس بانک مرکزی در رسانه‌های خود، نشان دادند که قصد دارند تا مردم را نسبت به برجام و دستاوردهایی که تاکنون برای کشور داشته است نا امید و دلسرد کنند. رسانه‌های منتقد دولت بدون آنکه دستاوردهای برجام را پوشش دهند یا اینکه به سهم اندک یا کوچکی از مزایای توافق هسته‌ای اشاره ‌ای داشته باشند برجام را بی‌ارزش و بی‎اهمیت نشان می‌دهند. درحالی‌که توافق جامع هسته‌ای(برجام) امیدها را نسبت به ورود موج سرمایه‌گذاری خارجی و شکوفایی اقتصادی برانگیخته است. به عنوان مثال شرکت‌های هواپیماسازی همچون ایرباس و بوئینگ برای کمک به نوسازی ناوگان فرسوده ایران وارد مذاکره با شرکت‌هایی هواپیمایی ایران شدند. ضمن آنکه بسیاری از کشورهای اروپایی بعد از سال‎ها که جرات و علاقه‌ای برای ورود به ایران نداشتند بعد از برجام وارد کشورشده و قراردادهای سیاسی و اقتصادی بسیاری را به امضاء رساندند. کشورهایی که در دولت‌های نهم و دهم هیچ اسم و نامی از آن‌ها به میان نبود چه برسد به آنکه با ایران قراردادهای اقتصادی و سیاسی نیز امضاء کنند. به عقیده بسیاری از کارشناسان سیاسی آن زمانی که روزنامه‌ها و رسانه‌های طرفدار دولت قبلی برای اقدامات و عملکردهای اشتباهش خلق حماسه می‌کردند و برای سیاست خارجی رئیس دولت قبل و صدور تحریم‌ها علیه ایران سوت و کف می‌زنند امروز به یاد منافع سیاسی و اقتصادی کشور افتاده‌اند و می‌گویند چرا دولت روحانی برای مشکلات پیش آمده در ایران اقدامی انجام نمی‌دهد؟
    آیا نمی‌بینید؟
    منتقدان و مخالفان دولت روحانی موضوع بسیار مهمی را درباره سخنان ولی‎الله سیف در واشنگتن نادیده و فراموش کرده‌اند. در حقیقت اظهارات رئیس بانک مرکزی مصرف خارجی داشته است. به عبارتی اظهارات وی به معنای گرفتن امتیازات حداکثری از غربی‌ها و تلاش هر چه بیشتر برای وادار کردن طرف مقابل به انجام کامل تعهدات بوده است. رئیس کل بانک مرکزی ایران در یک دیدار کم‌سابقه در واشنگتن از دولت اوباما خواست برای تسهیل مبادلات بانکی جهانی کشورش اقدامات بیشتری انجام دهد و هشدار داد اگر آمریکا اقدامی نکند توافق هسته‌ای که سال گذشته امضاء شد ممکن است به خطر بیافتد. حتی ولی‌الله سیف در واشنگتن به آمریکا‌یی‌ها هشدار داده بود که برای عمل به تعهدات‌شان باید اقدامات لازم را انجام دهند در غیراینصورت مفاد توافق هسته‌ای نقض می‌شود. کاخ سفید در واکنش به اظهارات رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت آمریکا به توافق هسته‌ای معروف به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند است.
    سخنان سیف کارساز بود
    رسانه‌های مخالف دولت و برجام تا حدی گفته‌های ولی‌الله سیف را ناقص منعکس کرده بودند که روز گذشته محمدعلی کریمی، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نسبت به اقدام آن‌ها واکنش نشان داد. وی سفر رئیس کل بانک مرکزی به آمریکا سه ماه بعد از اجرای برجام را مهم توصیف کرد و گفت طبیعی است که در آن کشور مباحث مربوط به موانع اجرای برجام به طور جدی‌تری پیگیری شود. وی افزود موضع اصلی ولی‌الله سیف در اجلاس سالانه صندوق بین‌المللی پول این است که اقدامات طرف مقابل در جریان اجرای برجام در برابر اقداماتی که ایران انجام داده کافی نیست. وی ادامه داد مخاطب اصلی این اظهارات، آمریکا و طرف غرب بوده و سخنان رئیس کل بانک مرکزی با هدف وادار کردن واشنگتن به انجام تعهدات حداکثری خود بوده است. کریمی با بیان اینکه در اظهارات سیف در شورای روابط خارجی آمریکا، سخنی از عدم فعالیت سوئیفت نبوده است، گفت: جالب است که برخی همکاران رسانه‌ای از بازنشدن سوئیفت سخن گفته‌اند که این موضوع پیش از این روشن شده که مایه تعجب است. وی ادامه داد روشن است که سخنان سیف ناظر بر عدم همکاری برخی بانک‌ها به دلیل ترس از اعمال جریمه توسط آمریکا و نیز عدم صدور مجوز آن‌ها برای انجام معاملات دلاری با بانک‌های ایرانی بوده است. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با بیان اینکه سامانه جهانی سوئیفت باز است اما معاملات بر پایه دلار به واسطه تحریم‌های اولیه آمریکا همچنان ناممکن است، تاکید کرد سخن بانک مرکزی این است که این موضوع باید به گونه‌ای حل شود. همانطور که سیف نیز اشاره کرد در برجام آمده که تعاملات مالی بین‌المللی ایران باید روان و تسهیل شود و اکنون نظام مالی و بانکی آمریکا مزاحم این روند است؛ بنابراین کشورهای ۱+۵ کمک کنند این مهم زودتر حل شود. وی بیان کرد سفر رئیس کل بانک مرکزی به آمریکا آثار و برکات خود را به جا خواهد گذاشت و انتظار می‌رود کشورهای ۱+۵ در تسریع برقـراری روابط بانکی و تسهیل مسیر تعاملات بین‌المللی بانکی تحرک بیشتری از خود نشان دهند؛ همانطور که بلافاصله پس از سخنان سیف در شورای روابط خارجی آمریکا، مسئولان دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) در جلسه‌ای با همکاران بانک مرکزی ایران به بررسی مسائل پیش رو به صورت جزئی و عملیاتی پرداختند و در همان جلسه مقرر شد اقداماتی فوری انجام شود. به گفته وی، بازتاب سخنان انتقادی رئیس کل بانک مرکزی در رسانه‌ها و محافل اقتصادی آمریکا اثرگذار و گسترده بوده و با توجه به اشاره سیف به مقاوم بودن اقتصاد ایران، به این اظهارات از زاویه قدرت نگاه شده است. مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت اقدام بانک‌های خارجی در برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های ایرانی یک امر زمان‌بر و مطابق با روال بانکداری بین‌الملل است و تاکنون نیز بیش از ۳۰۰ رابطه کارگزاری ایجاد شده است. طبیعی به نظر می‌رسد که مقام ارشد بانکی ایران در این سفر بر پایبندی طرف مقابل بر تعهدات خود تاکید و کاستی‌های موجود را گوشزد کنند.
    رئیس بانک مرکزی بر سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد
    حال سوال اینجاست که چرا رسانه‌های مخالف برجام و دولت روحانی سخنان رئیس بانک مرکزی را ناقص منعکس کرده‌اند؟ آیا هشدارهای ولی‌الله سیف درباره عدم انجام تعهدات و نقض برجام را متوجه نمی‌شوند؟ چرا مخالفان دستاوردهای برجام را نمی‌بینند؟ مهدی مطهرنیا، کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با «ابتکار» درباره سخنان رئیس بانک مرکزی اظهار کرد: آنچه که ولی‌الله سیف در در اجلاس بهاره بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول بیان کرده در حقیقت همان مسیری است که رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح می‌کنند تا طرف‌های مقابل هر چه سریعتر تعهدات و الزاماتی که در برجام تعیین شده است را اجرایی و عملیاتی کنند. الزام به اجرای تعهدات به عنوان گزاره ملی تلقی می‌شود که از طرف همگان مورد حمایت قرار می‌گیرد. بنابراین منظور رئیس بانک مرکزی هشداری برای الزام به اجرای تعهدات است نه اینکه برجام هیچ دستاوردی برای نظام، ملت و کشور نداشته است. وی در ادامه افزود: برجام متوجه برداشتن تحریم‌های مبتنی بر پرونده هسته‌ای و تلاش‌های ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای بود به گونه‌ای که ما باید در مسیر یک حرکت طولانی به صورت آرام و مدبرانه سایه شوم این تحریم‌ها را از کشور و به ویژه اقتصاد بردارد. این استاد دانشگاه یادآور شد: برخی افراد فراموش کرده‌اند که در طول ۳۵ سال، تحریم‌ها در نقاط و جاهای مختلف کشور درهم فشرده می‌شوند و در سال‌های اخیر با تلاش ایالات متحده آمریکا با وارد کردن مولفه‌های گوناگون عملیاتی شده است.
    مطهرنیا با بیان اینکه تحریم‌ها به مثابه بیماری است که خروار خروار آمده و مثقال مثقال از بدن خارج می‌شود، تصریح کرد: مخالفان برجام در گذشته بارها می‌‌گفتند «تحریم‌ها به هیچ وجه من‌الوجوه تاثیری ندارد»، «تحریم‌ها کاغذ پاره‌ای بیش نیست» و گزاره‌ها و جملات این چنینی را به کار می‌بردند در حال حاضر حقیقتا پاسخگوی مردم نیستند. بنابراین گزینه فرار رو به جلو را انتخاب کرده‌ و از یاد برده‌اند که اکنون به عنوان افرادی که خواهان برداشته شدن سریع تحریم‌ها و بازگشت به وضعیت عادی هستند درصدد ایجاد توقعات فزاینده از دولت و به پیروی از آن «نظام جمهوری اسلامی» را بالا می‎برد و در نهایت و دراز مدت به تضعیف نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کنند. به گفته مطهرنیا، سوال اینجاست، افرادی که به این منطق آگاهند آیا انسان‌های معتقد به ولایت و امامت هستند؟ آیا به نظام جمهوری اسلامی و به آینده استحکام و استقرار نظام می‌اندیشیند؟ یا در پی تضعیف نظام برآمده‌اند؟ بنابراین این افراد به دنبال شکست برجام و تضعیف قدرت سیاسی و امنیتی حکومت هستند. او تاکید کرد: آیا چنین افراد و جناح‌هایی می‌توانند مشخصه‌هایی از یک سازماندهی سیاسی و تلاش برای ثبات را داشته باشند؟ یا اینکه مشخصه اصلی آن‌ها فتنه برانگیزی و ایجاد یک نوع نا به سامانی سیاسی برای آینده است؟ به هر ترتیب این موارد پرسش‌هایی است که پاسخ‌‌های زیادی را طلب می‌کند و مردم فهیم ایران باید باید به این موضوعات بیاندیشند.
    مخالفان روحانی درصدد افزایش توقعات از برجام هستند
    مطهرنیا در ادامه به مخالفان برجام و دولت روحانی اشاره کرد و در این باره گفت: امروز برجام به جای آنکه پرونده ملی و ناشی از اراده حکومتی باشد متاسفانه با نگاهی حزبی و جناحی رو به رو شده است. به این معنا که امضای برجام و برنامه‌ جامع اقدام مشترک زمانی پذیرفته شد که مجموعه ارکان و نهادهای موجود در ساختار قدرت ایران پذیرای آن شدند و با قبول برجام بود که ما شاهد ایجاد فضایی منطقی در پذیرش توافق نامه با جهت گیری مبتنی بر عقلانیت و خرد ورزی بودیم.‌ در این چارچوب و منطق است که حکومت با تمام ارکانش به ویژه ارکان‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی پذیرای برجام شدند و در چارچوب این پذیرش بود که در نهایت تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های مهم صورت گرفت. مطهرنیا با اشاره به اینکه تصمیم‌سازی‌های مهم به گونه‌ای پیش رفت که موجبات ایجاد یک تصمیم‌گیری نهایی از سوی رهبر معظم انقلاب را به دنبال داشت، تاکید کرد: همگان به خوبی می‌دانند که پرونده هسته‌ای پرونده‌ای نبود که یکی از مجموعه‌های ارکان تصمیم‌ساز در نظام جمهوری اسلامی ایران در باب آن تصمیم‌گیری کند. بلکه آنچه که اهمیت داشت آن بود که در پرتو این معنا و در نهایت اراده رهبری نظام جمهوری اسلامی اساسا برجام پذیرفته شود. این استاد دانشگاه ادامه داد: اکنون اینکه پذیرش با مطلوبیت همراه بود یا با اکراه و جنبه‌های آشکار و پنهان اجبار، مفروض‌های متفاوتی را پیش می‌کشد. ولی آنچه که مسجل است در نهایت اساسا مقام معظم رهبری است که پذیرش جهت گیری برجام را معنادار و تصمیم نهایی در این زمینه را تعریف‌پذیر می‌کند. مطهرنیا افزود: ما شاهد این هستیم که همواره رهبر انقلاب برای کمک به عملیاتی شدن برجام و ایجاد فضایی مناسب برای ایجاد بیشتر فشار سیاسی، اقتصادی و امنیتی بر کشورهای متعهد یعنی کشورهای ۱+۵ بر آن شده‌اند که یا نگاه فاقد خوش‌بینی خودشان مطرح کنند یا آنچه که به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران مطالبات مردم از این تعهد را نسبت به بیگانگان طرح کنند. ولی متاسفانه فرمایشات ایشان تحت تاثیر گرایش‌های جناحی و حزبی از سوی بعضی از جناح‌ها مورد توجه قرار گرفته و به جای آنکه در مسیر مشخص شده رهبر انقلاب و ارکان تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده ساختار قدرت در ایران حرکت کنند نسبت به برجام توقعات فزاینده به وجود آورده‌اند و سپس با این توقعات بر آن هستند تا زمینه‎ساز و زمینه‌پرور ایجاد فضای شکست برجام و استفاده از این فضا برای پیروزی در رقابت‌های سیاسی در داخل کشور شوند. این کارشناس سیاست خارجی گفت: اقدامات و مخالفت‌های گروهی خاص با برجام از انتخابات هفتم اسفند ماه شدت بیشتری یافته است و این نوع حرکات رد حقیقت نمایانگر اصل سوم قانون نیوتن است. وی در ادامه به این اشاره کرد و افزود: هر عملی را عکس‌العمل است و به همان نسبت در جهت معکوس شکل می‌گیرد زیرا گروه‌های اعتدالی در انتخابات هفتم اسفندماه توانستند پیروزی و موفقیت کامل به دست بیاورند. در این چارچوب به ویژه در مرکز ایران این پیروزی نمایانگر شد و در جهت ایجاد فضای بهره‌برداری منفی از مقولات موجود برجام حرکت کرده و آن را به یک پرونده حزب و جناحی بدل کرده‌اند و در حال تثبیت آن هستند.
  • منبع : ابتکار

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 10:39

مُهرستان » کیوی میوه کوچکی است به رنگ خرمایی که کرک های ریزی روی پوست آن قرار دارد و رنگ سبز بافت داخلی آن نیز بسیار زیباست. منشأ کیوی از دره ای واقع در کشور چین است، بعدها این میوه به کشور زلاندنو صادر شد به طوری که هم اکنون این کشور سهم عمده ای در تولید جهانی کیوی دارد.

کیوی، میوه ای بسیار خوشمزه و طعمی شبیه به طعم موز، انگور و آناناس دارد. در این مقاله به ذکر فواید این میوه می پردازیم.

* کیوی منبع غنی آنتی اکسیدان و ویتامین C است

تقریباً در هر ۱۰۰ میلی گرم از این میوه، ۹۸ میلی گرم ویتامین C موجود است. کیوی با دارا بودن این میزان از ویتامین C، در رده میوه هایی چون پرتقال و لیمو که منبع غنی این ویتامین هستند، قرار می گیرد. اگر بخواهیم میزان ویتامین C موجود در کیوی را با میوه های دیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم که گلابی هندی و انگور فرنگی، از میزان بالاتری ویتامین C برخوردارند. با مصرف روزانه یک کیوی، بیش از ۸۰ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین برطرف می شود.

توصیه می شود که کیوی صبح ها و در وعده صبحانه میل شود. ویتامین C در بدن غوغا می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت و با فشار خون بالا، سرطان ها، آلرژی ها و زکام مقابله می کند.

ویتامین C، یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود به طوری که قدرت آن در خنثی سازی رادیکال های آزاد، از کیوی یک ماده غذایی ویژه ساخته است، آن هم ماده ای که در برابر تمام آسیب های بدنی ناشی از پدیده پیری مبارزه می کند. مصرف کیوی به سلول های بدن این امکان را می دهد تا جوان تر بمانند و در نهایت سلامت بدن به طور کامل حفظ شود.

مصرف این میوه به افراد زیر بسیار توصیه می شود:
۱٫ افراد سیگاری
۲٫ افراد الکلی
۳٫ افرادی که از دیابت یا آلرژی رنج می برند.
۴٫ خانم های باردار
۵٫ افراد مسن
۶٫ افرادی که دچار شکستگی استخوان شده اند.
۷٫ افرادی که به پارگی رباط دچار شده اند.
۸٫ خانم های یائسه
۹٫ افرادی که دچار مشکلات بینایی هستند، مثلاً افرادی که آب مروارید دارند.
۱۰٫ افرادی که دچار نارسایی سیستم ایمنی هستند، مثلاً افراد مبتلا به ایدز یا تبخال.

* کیوی استرس و حالات عصبی را کاهش می دهد

کیوی ایده آل ترین میوه در رویارویی و مقابله با بیماری های عصر حاضر است. حجم بالای ویتامین C موجود در آن، از کیوی میوه ای برای مقابله با اضطراب و حالات عصبی ساخته است.

کیوی استرس را کاهش می دهد بطوریکه مصرف آن به ما این امکان را می دهد تا احساسی بهتر و برای رویارویی با مشکلات و موانع زندگی روزانه، قوی تر باشیم.

پزشکان توصیه می کنند که اگر قصد رفتن به یک مصاحبه استخدامی و یا یک جلسه مهم را دارید، حتماً قبل از آن کیوی میل کنید.

* کیوی و درمان یبوست

میزان فیبرهای محلول در کیوی بسیار بالاست، به همین دلیل با مصرف کیوی، عمل هضم و حرکات روده بهتر انجام می گیرد و در نتیجه امکان بروز یبوست کاهش می یابد.
اگر کیوی در وعده صبحانه مصرف شود، برای عمل دفع بسیار مفید خواهد بود. می توانید کیوی را همراه با میوه های دیگر، با ماست و یا با غلات میل کنید که در این صورت دفع مدفوع از بدن سریع تر و آسان تر انجام می گیرد.

* کیوی و نقش آن در کاهش وزن و دفع آب های زائد بدن

از آنجا که بیشترین حجم کیوی را آب تشکیل می دهد و کالری آن نیز بسیار پایین است (هر یک کیلو کیوی، حاوی ۶۳ کیلوکالری است)، با مصرف آن، به سرعت احساس سیری خواهید کرد و در نتیجه این میوه برای کاهش وزن بسیار مفید است.

علاوه بر این سدیم موجود در کیوی بسیار کم است، به همین دلیل این میوه گزینه مناسبی برای جایگیری در رژیم های لاغری به شمار می رود.

کیوی امکان دفع آب انباشته شده در بدن را فراهم می آورد، مسأله ای که برای خانم های باردار بسیار لازم و ضروری است.

کیوی بسیار ادرارآور است و نباید از رژیم غذایی افراد مبتلا به یبوست و چاقی حذف شود. این میوه برای مبتلایان به هپاتیت و نارسایی قلبی نیز بسیار مفید است.

* کیوی و هضم غذا

همان طور که قبلاً گفتیم، هضم کیوی به راحتی انجام می گیرد. کیوی امکان هضم پروتئین موجود در مواد غذایی را نیز فراهم می آورد و در نتیجه بروز سوءهاضمه، ورم معده (گاستریت) و گازهای معده، با مصرف کیوی کاهش می یابد.

* کیوی گردش خون را بهبود می بخشد

کیوی دارای مقادیر بالای ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ است، به همین دلیل حرکت خون در رگ ها و به طور کلی، وضعیت شریان ها را بهبود می بخشد و از شکل گیری سنگ ها و لخته ها در رگ های خونی جلوگیری می کند.

با مصرف این میوه انسداد شرایین یا همان لخته شدن خون در رگ ها، آنژین سینه، خونریزی های مغزی و آنفارکتوس، به نوعی مهار می شوند و میزان بالای فیبر این میوه، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد.

* کیوی سلامت استخوان ها را تضمین می کند

کیوی حاوی تمام عناصر مفید برای استخوان ها و دندان ها است. این خصوصیت از مواد معدنی موجود در کیوی نشأت می گیرد که عبارتند از منیزیم، پتاسیم و مس.

هر عدد کیوی تقریباً ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن به مواد معدنی بالا را برطرف می کند. کیوی، رشد و سلامتی استخوان ها، عضلات، اعصاب و دیگر ارگان های بدن را تضمین می کند.

* نقش کیوی در مراقبت از سیستم ایمنی بدن

از آنجا که کیوی حاوی مقادیر زیاد اسیدفولیک و ویتامین C می باشد، مصرف آن مقاومت طبیعی بدن را در برابر انواع سرماخوردگی ها بالا می برد.

ویتامین C و اسیدفولیک، دو ماده ای هستند که تولید گلبول های قرمز، سفید و پادتن ها را بالا می برند و در نتیجه مقاومت بدن در برابر بیماری های ویروسی بیشتر می شود.

* نقش کیوی در غلبه بر کم خونی

کیوی با دارا بودن حجم بالای ویتامین C، جذب آهن را در بدن بالا می برد و به همین دلیل توصیه می شود افراد مبتلا به فقر آهن، بیشتر از این میوه استفاده کنند.

* نقش کیوی در کنترل اشعه های خورشیدی

اگر شما به اشعه ماوراءبنفش خورشید حساسیت دارید، از مصرف کیوی غافل نشوید. در حقیقت لوتئین موجود در این میوه، مانند یک فیلتر طبیعی، از پوست شما حفاظت می کند. لوتئین که سلطان آنتی اکسیدان ها محسوب می شود، در اسفناج و کلم بروکلی نیز یافت می شود.

چه کسانی نمی توانند از کیوی استفاده کنند؟
افرادی که به نوعی آنزیم به نام آکتیدین حساسیت دارند، نمی توانند کیوی، آناناس و پاپایا مصرف کنند.

افرادی که مستعد ابتلا به سنگ های کلیوی نیز هستند، هرگز نباید از این میوه استفاده کنند به این دلیل که کیوی حاوی مقادیر بالای اگزالات کلسیم است.

توصیه می شود که بچه ها در مصرف این میوه زیاده روی و البته مصرف آن را نیز قطع نکنند.

از آنجا که پتاسیم موجود در کیوی زیاد است، به افرادی که دچار نارسایی کلیه هستند توصیه می شود که هرگز سراغ این میوه نروند.

علائم مسمومیت با کیوی عبارتند از: کهیر، مشکلات در عمل بلعیدن، سوء هاضمه و حالت تهوع.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 30 فروردين 1395 ساعت: 10:39

جواد درخشنده فوتبالیست اشکنانی که چندی پیش در آزمون باشگاه پرسپولیس تهران شرکت کرده بود روز گذشته رسماً پرسپولیسی شد. به گزارش پایگاه خبری مُهرستان به نقل از اشکنان خبرنگار ؛ جواد درخشنده  متولد اشکنان ، بازی‌های غیررسمی خود را از فوتسال و زمین چمن اشکنان آغاز کرده است. وی چندین سال به‌عنوان بهترین و…

جواد درخشنده فوتبالیست اشکنانی که چندی پیش در آزمون باشگاه پرسپولیس تهران شرکت کرده بود روز گذشته رسماً پرسپولیسی شد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان به نقل از اشکنان خبرنگار ؛ جواد درخشنده  متولد اشکنان ، بازی‌های غیررسمی خود را از فوتسال و زمین چمن اشکنان آغاز کرده است. وی چندین سال به‌عنوان بهترین و فنی‌ترین بازیکن در جام دوستی اشکنان انتخاب‌شده بود .

جواد درخشنده با تلاش و پشتکار فراوان خود و مشاوره برخی  از ورزشکاران توانست به تیم ب پرسپولیس تهران راه یابد.

جواد درخشنده

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 145 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 7:00

مُهرستان » براساس آخرین آمارها هم اکنون بیش از ۵۵ هزار نفر به صورت مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش مُهرستان؛ این مطلب را مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژِی پارس در دیدار با جمعی از استادان علوم سیاسی و روابط بین الملل گفته است.

طرح توسعه میدان پارس جنوبی که با کشور قطر مشترک است، با تاخیر ده ساله ای در ایران در ابتدای دولت اصلاحات آغاز شد و در اوج فعالیت آن بیش از دو برابر آمار فعلی زمینه اشتغال داشته است، اما در پی خروج شرکت های خارجی از عسلویه در دولت احمدی نژاد، از شتاب توسعه پارس جنوبی هم به تدریج کاسته شد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس ادامه داد: تکمیل طرحهای توسعه ای، پارس جنوبی می تواند سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار (با محاسبه نرخ ۵۰ دلار برای هر بشکه نفت خام) ثروت عاید کشور کند؛ ضمن اینکه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از نظر تنوع قومیتی، مرز مشترک سیاسی با کشورهای مختلف منطقه، منابع مشترک با دیگر کشورها و تنوع مذهبی و فرهنگی یک استثنا است که این موضوع سبب شده جغرافیای سیاسی منطقه خاص شود.

یوسفی افزود: در دولت تدبیر و با اولویت بندی فازها از سوی وزیر نفت این نوید را داده که طرح توسعه پارس جنوبی در سال ۹۶ به سرانجام برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تعداد شاغلان پارس جنوبی را ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هزار هزار هکتار زمین برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع پایین دستی اختصاص یافته که در صورت تکمیل طرحهای سرمایه گذاری نقش قابل توجهی در افزایش اشتغال منطقه خواهد داشت.

یوسفی رویکرد سازمان منطقه ویژه پارس و وزارت نفت در منطقه را ایجاد امنیت پایدار از طریق افزایش مشارکت مردم محلی در فعالیتهای صنعتی خواند و افزود: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت در پروژه های عمرانی، تکمیل طرحهای بهداشتی و درمانی تامین آب شرب شهرهای نخل تقی و جم و ساخت جاده های مواصلاتی تخصیص یافته است.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 131 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 7:00

وی اظهار کرد: انتخابات دور اول تجربه ای بود تا نقاط ضعف ها را برطرف و نقاط قوت ها را تقویت کنیم تا دور دوم نیز مثل دور اول که انتخابات در کمال صحت و سلامت بود، برگزار شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان فارس ادامه داد: از تلاش همه در برگزاری انتخاباتی بی دغدغه در شیراز تشکر می کنم که توانستیم در این آزمون به تکلیف خود که همانا حفظ و حراست از آرای مردم بود انجام وظیفه کنیم.

براساس این گزارش مهر، رنجبر اظهار کرد: باید قدر این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است را بدانیم و با بهره گیری از همه توان خود برای رعایت حق الناس و اجرای قانون و مقررات تلاش کنیم.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که صحت و سلامت انتخابات و حفظ حق الناس در حوزه کلان شیراز تحقق یافت.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان فارس درباره شرایط رأی دهندگان در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شیراز، گفت: کسانی می توانند در دور دوم رأی دهند که یا در دوره اول در حوزه انتخابیه شیراز رأی داده اند و شناسنامه آنها ممهور به مُهر انتخابات دور اول از این حوزهانتخابیه باشد و یا در هیچ حوزه انتخابی رأی نداده باشند.

وی افزود: هیأت نظارت در دور دوم بر ممهور بودن یا نبودن شناسنامه به مُهر انتخابات در سطح استان و شهرستان نظارت ویژه ای خواهد داشت.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 125 تاريخ : جمعه 27 فروردين 1395 ساعت: 7:00

مهدی دانشور| سوارکاران شهر وراوی در مسابقه کورس اسب سواری در شهرستان لامرد مقام قهرمانی و نائب قهرمانی را کسب کردند. به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ دراین دوره ازمسابقات که باحضور ۲۰سوارکار از استان های فارس،بوشهر و هرمزگان در شهرستان لامرد برگزارگردید ، کاظم تقوی با اسب پرواز به مالکیت رضاتقوی و محمدقربان پور…

مهدی دانشور| سوارکاران شهر وراوی در مسابقه کورس اسب سواری در شهرستان لامرد مقام قهرمانی و نائب قهرمانی را کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ دراین دوره ازمسابقات که باحضور ۲۰سوارکار از استان های فارس،بوشهر و هرمزگان در شهرستان لامرد برگزارگردید ، کاظم تقوی با اسب پرواز به مالکیت رضاتقوی و محمدقربان پور با اسب ماهور به مالکیت مهدی دانشور توانستند به ترتیب مقام های اول ودوم این مسابقه پرهیجان که باحضورنماینده فدراسیون سوارکاری برگزار شد را از آن خود نمایند. مقام سوم این مسابقات نیز به مجید زال سوارکاری از شهر لامرد رسید.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 151 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 15:28

مُهرستان » مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی(فاز ۹ و ۱۰) گفت: پالایشگاه پنجم با ۹۸.۸۹ درصد ضریب اطمینان در تولید و ۶۵ درصد کاهش فلرینگ، سال ۹۴ را با موفقیت تمام پشت سر گذاشت. به گزارش مُهرستان؛ به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ ایرج خرمدل اظهار داشت: کاهش آلودگی و حفاظت از محیط…

مُهرستان » مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی(فاز ۹ و ۱۰) گفت: پالایشگاه پنجم با ۹۸.۸۹ درصد ضریب اطمینان در تولید و ۶۵ درصد کاهش فلرینگ، سال ۹۴ را با موفقیت تمام پشت سر گذاشت.

به گزارش مُهرستان؛ به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ ایرج خرمدل اظهار داشت: کاهش آلودگی و حفاظت از محیط زیست، رویه‌ همیشگی این پالایشگاه و مجتمع گاز بوده و بر همین اساس با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده در سال ۹۴ موفق شدیم، میزان گاز سوخته شده در مشعل‌های پالایشگاه را از ۱.۲۶ میلیون مترمکعب در روز به ۰.۱۸ میلیون مترمکعب کاهش دهیم.

وی در خصوص ۹۸.۸۹ درصد ضریب اطمینان در تولید این پالایشگاه تصریح کرد: پالایشگاه پنجم با ثبت رکورد تولید روزانه ۵۵.۹ میلیون مترمکعب گاز صادراتی، ۱.۹ میلیون مترمکعب اتان، دو هزار و ۳۲۳ تن پروپان، هزار و ۲۶۵ تن بوتان، ۸۸ هزار و ۵۰۰ بشکه میعانات گازی و ۱۶۰ تن گوگرد موفق به دستیابی به این ضریب بسیار بالای اطمینان در تولید شده است.

مدیر پالایشگاه پنجم در پایان ضمن تشکر از تمامی کارکنان پالایشگاه، گفت: این پالایشگاه در سال ۹۴، فعالیت‌های گسترده‌ و مهم دیگری نیز انجام داده که کاهش ضایعات ارسالی به سمت چاله‌سوزان، جلوگیری از سوزاندن DSO از طریق تزریق به کاندنسیت و افزایش ظرفیت تولید اتان بخشی از این اقدامات است، که این مهم هیچ‌گاه حاصل نمی‌شد مگر با حمایت و همدلی مدیران مجتمع و تلاش‌های مجدانه‌ همه کارکنان جوان و متخصص.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 135 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 11:53

مُهرستان » استاندار فارس گفت: تحمل و بردباری لازمه زندگی مشترک است و انسان هایی که با دیدگاه های متفاوت می خواهند در کنار یکدیگر زندگی کنند باید همدیگر را تحمل کنند. به گزارش مُهرستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در اولین جلسه شورای…

مُهرستان » استاندار فارس گفت: تحمل و بردباری لازمه زندگی مشترک است و انسان هایی که با دیدگاه های متفاوت می خواهند در کنار یکدیگر زندگی کنند باید همدیگر را تحمل کنند.

به گزارش مُهرستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، مهندس سید محمد علی افشانی در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۹۵ ، اظهار داشت: هدف از بحث و بررسی در خصوص موضوع طلاق، تحکیم خانواده و ارتقای سطح آگاهی و زندگی مشترک است؛ به گونه ای که افراد بتوانند یکدیگر را تحمل کنند.
وی با بیان این که طلاق یک معلول اجتماعی است که علت های آن باید شناسایی شده و ریشه هایش خشکانده شود، ادامه داد: عدم سلامتی، اعتیاد، عدم آشنایی با حقوق زوجین و موضوع اشتغال و درآمد در وقوع طلاق موثر است.
استاندار فارس با اشاره به این که استان های برخوردار تر به نسبت استان های کمتر برخوردار، شهرهای برخوردارتر به نسبت شهرهای کمتر برخوردار و محلات برخوردارتر به نسبت محلات کمتر برخوردار شاهد میزان طلاق بالاتری هستند، افزود: معنای این موضوع توصیه به عدم پیشرفت نیست؛ بلکه باید تلاش کنیم هم در مسیر توسعه قدم برداشته و هم دارای رفاه اجتماعی باشیم و هم میزان طلاق را کاهش دهیم.
مهندس افشانی با تاکید بر این که حتماً در دوره دبیرستان واحدهای درسی برای آموزش حقوق زوجین به نسل جوان باید گنجانده شود، تصریح کرد: بخشی از اختلاف ها و طلاق هایی که به وقوع می پیوندد به دلیل عدم آشنایی زوجین با حقوق یکدیگر است.
وی ادامه داد: اگر دفترخانه ها موظف شوند از زوجین امتحانی در خصوص میزان آشنایی با حقوق زوجین به عمل آورند، بخش زیادی از معضلات جامعه در این خصوص رفع خواهد شد.
استاندار فارس با بیان این که باید علت افسردگی را در جامعه شناسایی کنیم، با تاکید بر این که بسیاری از مسائلی که سیاسی شده اند، در واقع اجتماعی هستند، اظهار داشت: وقتی جوان می خواهد شاد باشد و این شادی او هیچ ناهنجاری اجتماعی ایجاد نمی کند اگر ما جلوی او را بگیریم و ناشاد میکنیم رنج و خشمی در او ایجاد می کنیم که پس از این که متراکم شد کم کم بروز پیدا میکند.
مهندس افشانی با اشاره به این که شادی نیاز جامعه و جوانان ما است، افزود: بخشی از خشونت هایی که در جامعه وجود دارد و در زندگی مشترک نیز ظاهر می شود ناشی از عدم وجود شادی در جوانان است.
وی با تصریح به این که هیچ راهی برای مقابله با دستاوردهای انقلاب صنعتی وجود دارد و تلاش های گذشته برای ممانعت از حضور این دستاوردها به نتیجه نرسیده است، افزود: باید تلاش کنیم از امکانات انقلاب صنعتی بهترین استفاده را ببریم.
وی افزود: بسیاری از جوانان ما که اهل فضائل اخلاقی هستند، تسلط کاملی بر شبکه های کامپیوتری دارند و نباید تصور کنیم ابزارهای انقلاب صنعتی حتما موجب انحراف می شوند.
استاندار فارس با بیان این که ابزارها و تجهیزات نوین امروزی مانند تیغ دو لبه است و اگر در راه صحیح مورد استفاده قرار گیرند فوق العاده خوب خواهند بود، افزود: صدا و سیما نیز از ابزارهای انقلاب صنعتی استفاده می کند تا به اهداف خود دست پیدا کند.
مهندس افشانی با تاکید بر این که بسیاری از مردم به صدا و سیما علاقه مند بوده و برنامه های سازنده آن را تماشا میکنند، افزود: صدا و سیما وظیفه دارد نیازها و خواسته های مردم را تشخیص دهد و بر اساس آن ها برنامه سازی کند؛ نباید تصور کند که می تواند مردم را همانگونه که می خواهد شکل دهد و تربیت کند.
وی با اشاره به این که نمی توان انسان ها به صورت رباتی تربیت کرد، گفت: انسان ها را باید چند وجهی ببینیم زیرا آن ها بر اساس مجموع شرایطی که مواجه می شوند شکل می گیرند.

مهندس افشانی با تاکید بر این که فعالیت ها در زمینه طرح پیشگیری از طلاق در استان فارس باید به صورت خیلی عملیاتی پیگیری شود، اظهار داشت: فعالیت های استان ها در این زمینه هر شش ماه مورد ارزیابی قرار می گیرد و استان فرهنگی فارس که دارای گذشته ای فوق العاده و مهد تمدن بوده و میزبان حرم مطهر شاهچراغ(ع) و حافظ و سعدی است، باید با همدلی، همکاری و هماهنگی همه دست اندرکاران، در پایان ارزیابی شش ماهه در سطح کشور نمونه باشد.
در این جلسه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد، مدیران ملی و استانی به بیان دیدگاه های خود در زمینه راه های اجرای طرح پیشگیری از طلاق پرداختند.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 205 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 8:19

مسابقات سوارکاری روستایی و عشایری در روستای میرملکی از توابع بخش وراوی شهرستان مُهر برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ خلیل قاسمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مُهر در این خصوص گفت: یک دوره مسابقات اسب سواری  منطقه جنوب کشور با حضور سوارکارانی از استان های بوشهر ، هرمزگان  و فارس  در…

مسابقات سوارکاری روستایی و عشایری در روستای میرملکی از توابع بخش وراوی شهرستان مُهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ خلیل قاسمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مُهر در این خصوص گفت: یک دوره مسابقات اسب سواری  منطقه جنوب کشور با حضور سوارکارانی از استان های بوشهر ، هرمزگان  و فارس  در تاریخ ۱۱/۱/۹۵  درمحل پیست اسب سواری روستای میرملکی از توابع  بخش وراوی شهرستان مهر با حضور ۲۵ سوارکار از ۲ نزاد بومی محلی و اسب عرب برگزار گردیده شد.

وی افزود: نفرات اول تاسوم در حوزه اسب های بومی محلی به ترتیب آقایان اسماعیل حیاتی ازبندر ریز استان بوشهر مقام اول ، یونس غلامی از شهرستان گراش استان فارس مقام دوم و علی ستوده  از شهرستان مُهر استان  فارس مقام سوم  و همچنین در بخش اسب عرب آقای ابوذر قائدی از استان بوشهر مقام اول راکسب نمود.

لازم به ذکر است در مراسم اختتامیه این دوره مسابقات  مبالغی جایزه نقدی به همراه لوح  تقدیر  وکاپ قهرمانی به نفرات اول تا سوم اهداء شد.

عکس: داوود کاظمی

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 8:19

مُهرستان: چندی پیش خبر مشاهده موجودات فرازمینی در شهرستان مُهر در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و توجه همه را به خود معطوف ساخت ، گویا  اوایل فروردین‌ماه سال جاری شیئی ناشناخته و مرموز در شرق شهر خوزی از توابع بخش وراوی شهرستان مُهر در جنوب فارس رؤیت شده است. اتفاقی عجیب که گویا این بار توسط یک شخص عادی روایت نشده است! بلکه فردی که شیء مذکور را مشاهده کرده ؛ استاد دانشگاه و رئیس شورای شهرستان مُهر است ،چند شاهد در این ماجرا حضور دارند و حتی وی تصاویری هرچند با وضوح کم ، اما مشخص در اختیار دارد. به‌منظور مشخص شدن ابعاد مختلف این ماجرا با دکتر رضا فرامرز نسب عضو شورای شهر خوزی و رئیس شورای اسلامی شهرستان مُهر به گفتگو نشسته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ دکتر رضا فرامرز نسب رئیس شورای اسلامی شهرستان مُهر که شخصاً این شی را در مزرعه گندم خود مشاهده کرده است ، در این خصوص به خبرنگار مُهرستان گفت: اوایل سال جاری حدود ۷ فروردین ۹۵ و دقیقاً قبل از طلوع آفتاب برادرم (یوسف) که به همراه دو نفر دیگر به‌منظور چرای دام و آبیاری در زمین زراعی حضور داشتند ، تماس گرفتند و خبر از مشاهده شیء پرنده‌ی عجیبی دادند.

وی افزود: در سریع‌ترین زمان ممکن در منطقه مذکور که حدود ۸۰۰ متری کمپ شرکت پایندان و ۶ کیلومتری پالایشگاه گازی پارسیان ؛ بزرگترین پالایشگاه گاز شیرین کشور  در شرق شهر خوزی قرارگرفته حاضر شدم ، در حدود ۳۰ متری ما شیئی عجیب و غیرمعمول در ارتفاع نیم متری از سطح زمین به دور خود می‌چرخید.

دکتر فرامرز نسب در تشریح این شی ابراز داشت: اندازه و ابعاد آن حدود ۱ متر ارتفاع و ۴۰ یا ۵۰ سانتیمتر عرض بود و رنگی متمایل به زرد کبود داشت و بر روی آن خطوط مشکی‌رنگ دیده می‌شد و هیچ‌گونه صدایی هم از آن شنیده نمی‌شد.

رئیس شورای شهرستان مُهر خاطرنشان کرد: در ابتدای پیاده شدن از خودرو و در همان فاصله ۳۰ متری با گوشی موبایل عکسی از شیء مذکور گرفتم و درحالی‌که فضایی سنگین همراه با نگرانی بر ما چیره شده بود ، به‌آرامی به آن شیء نزدیک شدیم و تقریباً به فاصله ۲متری آن‌که رسیدیم به‌یک‌باره به‌طرف آسمان اوج گرفت و من نیز باعجله تلفن همراه را بیرون آورده و عکسی از لحظه اوج گرفتن آن گرفتم. در هنگام ارتفاع گرفتن که با سرعتی نسبت زیاد صورت می‌گرفت گویا بر طول آن شیء افزوده‌شده بود.

وی ادامه داد: برادرم که در لحظه فرود آن شیء در آنجا حضورداشته است می‌گوید آن شیء پرنده از آسمان با شیبی تند به سمت مزرعه گندم پایین آمد و پس از طی کردن چند صد متر بر روی مزرعه گندم در همان محلی که بعداً از آن عکس گرفته بودم بر روی زمین معلق ماند.

دکتر فرامرز در پاسخ به این سؤال خبرنگار مُهرستان که ممکن است آن را با یک پرنده اشتباه گرفته باشید ،  گفت: جنس آن شیء از پوست ، پر ، پولک و … نبود ، بلکه به نظر جنسی فلزی داشت و دیگر اینکه به‌هیچ‌وجه شبیه هیچ موجود زنده‌ای نبود.

وی در ادامه به ابعاد دیگر این ماجرا اشاره کرد و اذعان داشت: نکته عجیب دیگر اینکه همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید در عکس گرفته‌شده سه‌نقطه نورانی دیده می‌شود ، یکی دقیقاً بر روی شیء مذکور ، یکی در فاصله‌ای حدود یک کیلومتری و دیگری در چندمتری سمت راست آن شیء ؛ و این در حالی است که ما در آن لحظه هیچ نوری به چشم خود ندیدیم و بعداً در عکس متوجه نورها شدیم. حتی در آن چند نقطه هیچ‌چیزی وجود ندارد که نوری از خود تولید و یا منعکس کند.

دکتر رضا فرامرز نسب در پاسخ به سؤال خبرنگار پایگاه خبری مُهرستان که به نظر شما آن شیء پرنده ، چه می توانست باشد ، بیان داشت: هیچ نظر خاصی ندارم! مردم عقیده دارند که موجودات فضایی بوده‌اند ، اما فرضیات مختلفی می تواند وجود داشته باشد ، ممکن است وسیله‌ای جاسوسی بوده باشد که توسط دشمنان به‌منظور جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از منطقه ، مورداستفاده قرارگرفته باشد؛وسیله‌ای با فنّاوری پیشرفته که نه صدایی از خود تولید می‌کند و نه نوری از آن متصاعد می‌شود و قابلیت پرواز خاموش دارد. البته ممکن است تولید نهادهای امنیتی داخلی هم باشد.

لازم به ذکر است شهرستان مُهر (MOHR) در ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز و در ۳۰ کیلومتری شرق عسلویه استان بوشهر و تمدن بزرگ انرژی پارس جنوبی واقع شده است.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 24 فروردين 1395 ساعت: 8:19

خسروی , شهردار اشکنان

سید مهدی احمدی: با مشارکت وزارت ورزش و شهرداری اشکنان ، در این شهر استخر سرپوشیده احداث می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان به نقل از اشکنان خبرنگار ؛ حسین خسروی شهردار اشکنان در این خصوص گفت: با مکاتبات انجام‌شده با وزارت ورزش و جوانان و همکاری شهرداری اشکنان،  استخر سرپوشیده در این شهر ساخته می‌شود.

خسروی افزود: با توجه به اینکه اشکنان در جنوبی‌ترین نقطه از استان فارس قرارگرفته و بیش از نه ماه از سال در فصل گرما واقع‌شده است؛ وجود یک استخر سرپوشیده برای استفاده مردم و جوانان ضروری به نظر می‌رسد که در این خصوص مقدمات کار انجام‌شده است.

خسروی در جمع تعدادی از نخبگان و دانشجویان دانشگاه‌های اشکنان گفت:تلاش شهرداری برای استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن برای آبادانی شهر اشکنان است و در همین خصوص دستان خیرین و نیکوکاران و صاحبان فکر و اندیشه را می‌بوسیم تا بتوانیم درراه خدمت به مردم موفق باشیم.

خسروی همچنین از همکاری مجموعه شورای اسلامی شهر اشکنان و مسئولان بخش و شهرستان لامرد برای همکاری با شهرداری اشکنان تقدیر کرد.

گفتنی است در این جلسه که تعدادی از نخبگان،دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های سراسر کشور حضور داشتند حاضران به ذکر دیدگاه‌های خود به مسائل مهم شهرسازی و اجتماعی در حوزه شهرداری پرداختند.

لازم به ذکر است این اولین جلسه شهردار اشکنان با دانشجویان بود که خسروی قول مساعد داد به‌زودی و به‌نوبت از دیدگاه‌های دیگر نخبگان و دانشجویان نیز استفاده خواهد کرد.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 126 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 12:20

هجده  نفر از دانش آموزان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مُهر پس از حضور موفق در مسابقات قرآن و معارف اسلامی مرحله مناطق که در علامرودشت برگزار شد ، توانستند با کسب مقام اول به مرحله ی استانی راه یابند . به گزارش پایگاه خبری مُهرستان به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش…

هجده  نفر از دانش آموزان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مُهر پس از حضور موفق در مسابقات قرآن و معارف اسلامی مرحله مناطق که در علامرودشت برگزار شد ، توانستند با کسب مقام اول به مرحله ی استانی راه یابند .

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مهر ،مسابقات قرآن مرحله ا ی مناطق همجوار در روز پنجشنبه ۲۰/۱۲/۹۴ در شهر علامرودشت برگزار شد که از شهرستان مُهر ۶۱  دانش آموز پسر و ۴۷ دانش آموز دختر  در ۱۰ رشته با دانش آموزان سایر مناطق  به رقابت پرداختند .

گفتنی است این دانش آموزان قرآنی  پس از حضور در کلاسهای آموزشی و توجیهی در این مرحله از مسابقات شرکت کرده بودند و  با  افزایش ۵۰ درصدی میزان قبولی نسبت به سال گذشته ۱۸ نفر از آنان با کسب مقام اول ، توانستند به مرحله ی استانی راه یابند .

مسابقات قرآن و معارف اسلامی مرحله ی استانی در روزهای ۸ و ۹ اردیبهشت ماه به میزبانی ناحیه ۲ در شهر  شیراز برگزار می گردد .

اسامی دانش آموزان ممتاز قرآن و معارف اسلامی
راه یافته به مسابقات مرحله ی استانی
مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مُهر      سال تحصیلی ۹۵-۹۴

ردیفمنطقهنامنام مدرسهپایهمقطعرشته
۱مهرسیده محدثه موسویبنت الهدی صدرسوممتوسطه دومحفظ عمومی
۲مهرمحمدجواد عباسیعلامه طباطبائیدوممتوسطه دومحفظ عمومی
۳مهرفاطمه احمدیانبنت الهدی صدردوممتوسطه دومتفسیر قرآن
۴مهرمجید سلامیامام محمد باقر ( ع )سوممتوسطه دومنهج البلاغه
۵مهرمبین چهرآبگونشهیدصدوقینهممتوسطه اولانشای نماز
۶مهرزهرا امینیبنت الهدی صدردوممتوسطه دومنهج البلاغه
۷مهرحسین خاموشیامام صادق (ع)هشتممتوسطه اولتفسیر قرآن
۸مهرمهدی ایزدیامام حسن مجتبی (ع)هفتممتوسطه اولمداحی
۹مهرهانیه فضلیسکینه بنت الحسین (س)هشتممتوسطه اولتفسیر قرآن
۱۰مهرامین کشاورزامام محمد باقر ( ع )پیش دانشگاهیمتوسطه دومنهج البلاغه
۱۱مهرفاطمه طیبیسکینه بنت الحسین (س)نهممتوسطه اولقرائت تحقیق
۱۲مهرمحمدجواد رضائیعلامه طباطبائیپیش دانشگاهیمتوسطه دوماحکام
۱۳مهرالهه حسن زادهبنت الهدی صدرپیش دانشگاهیمتوسطه دومصحیفه سجادیه
۱۴مهرزینب پیش آهنگبنت الهدی صدرپیش دانشگاهیمتوسطه دومحفظ ویژه-۵  جزء
۱۵مهرزهرا زارعیبنت الهدی صدرسوممتوسطه دومحفظ ویژه-۵  جزء
۱۶مهرحسن خاموشیامام محمد باقر ( ع )سوممتوسطه دومتفسیر قرآن
۱۷مهرمحمدسعید قاسمیدکترحسابیدوممتوسطه دوماذان
۱۸مهرعلی مومن زادهامام صادق (ع)نهممتوسطه اولاذان

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 5:22

فرماندار مُهر در دیدار با فرمانده قرارگاه پلیس‌راه جنوب:

با حضور سرهنگ حمداله هوشمندی فرمانده قرارگاه پلیس‌راه جنوب فارس در فرمانداری مُهر ، مسائل و مشکلات این حوزه این شهرستان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ سید محمد موسوی فرماندار شهرستان مُهر در این دیدار ضمن تبریک سال جدید به نیروهای زحمتکش پلیس‌راه ، گفت: نیروهای خدوم پلیس‌راه در ایام تعطیل به‌دوراز خانه و خانواده برای امنیت جاده‌ها و سلامت جان و مال مردم تلاش می‌کنند و قطعاً اجر اخروی این کار را خواهند داشت.

وی افزود: شهرستان مُهر در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد و بخشی از کریدور ارتباطی شمال به جنوب از شهرستان مُهر می‌گذرد ، منطقه در حال صنعتی شدن است و با افتتاح بخش باقیمانده از جاده دارالمیزان حجم تردد روزانه نیز افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

موسوی بابیان اینکه زیرساخت‌های پلیس‌راه باید برای یک منطقه صنعتی و پرتردد آماده شود ،  اظهار داشت: در حال حاضر نیز این شهرستان از چهار محور با بنادر جنوبی و دریا ارتباط دارد و مسیر دسترسی مردم این منطقه به مرکز استان از این شهرستان می‌گذرد.

فرماندار شهرستان مُهر خاطرنشان کرد: چندین بنگاه صنعتی در شهرستان مشغول به کاراند که فقط در یک نمونه پالایشگاه بنزین یورو۴ مُهر در آینده‌ای نزدیک بنزین مصرفی باکیفیت نیمی از استان فارس را تأمین خواهد کرد و روزانه صدها تانکر سوخت‌رسان از این شهرستان بارگیری خواهند شد.

سید محمد موسوی با ذکر بیانات فوق ، تصریح کرد: با توجه به همین چند مثال اشاره‌شده ، نیاز است هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های موردنیاز در این شهرستان ایجاد شود ، ما نیز از اعتبارات نفت و گاز و … در این خصوص کمک خواهیم کرد.

در ادامه سرهنگ حمداله هوشمندی فرمانده قرارگاه پلیس‌راه جنوب فارس  ، گفت: تمام تلاش همکاران من در طول شبانه‌روز و به‌خصوص ایام تعطیلات که حجم تردد و ترافیک جاده‌ای افزایش چشمگیری پیدا می‌کند ، جلوگیری از تصادفات و کاهش حوادث جاده است تا مردم با خیالی آسوده به مسافرت و تفریح بپردازند.

وی افزود: در خصوص ارتقاء پلیس‌راه مُهر – فراشبند با تهران مکاتبه شده است و ان شاالله به‌زودی نتیجه آن ابلاغ خواهد شد تا بر اساس آن عمل کنیم.

سرهنگ هوشمندی در پایان ابراز داشت: خوشبختانه حوادث جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروز در شهرستان مُهر و حوزه تحت پوشش پلیس‌راه جنوب در مقایسه با سال گذشته ، کاهش چشمگیری داشته است.

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 130 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 5:22

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به پرونده حمله به مطهری در شیراز عنوان کرد: بخش دوم این پرونده همچنان در دادسرای نظامی شیراز در حال رسیدگی است و منتظر هستیم تحقیقات مقدماتی توسط ضابط دادگستری صورت بگیرد و پرونده بعد از تکمیل به شعبه…

علی مطهری

به گزارش پایگاه خبری مُهرستان ؛ مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به پرونده حمله به مطهری در شیراز عنوان کرد: بخش دوم این پرونده همچنان در دادسرای نظامی شیراز در حال رسیدگی است و منتظر هستیم تحقیقات مقدماتی توسط ضابط دادگستری صورت بگیرد و پرونده بعد از تکمیل به شعبه بازپرسی ارجاع داده شود.

او افزود: در بخش اول پرونده که برای متهمان حکم صادر شد، علیرغم آرای خفیف دادگاه ما به آنها بسنده کردیم و نسبت به رای صادره اعتراض نکردیم با همه اینها وکلای متهمان این پرونده نسبت به همین رای خفیف هم اعتراض کرده‌اند.

وکیل مطهری با بیان اینکه در پرونده ای که به دادسرای نظامی استان فارس ارجاع شده است به اتهامات آمران حمله به موکلم رسیدگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در بازجویی‌هایی اولیه با اسناد و اظهارات متهمان اسامی آمران این حمله نیز مشخص شد.

او یادآور شد: من امروز برای پیگیری این پرونده به شیراز سفر خواهم کرد. با توجه به مشخص شدن اسامی آمران حمله به علی مطهری تحقیقات در این بخش در مرحله مقدماتی دارد و نمی‌توانم در مورد جزئیات آن اطلاعات بیشتری بدهم اما تنها این موضوع کفایت می‌کند که چون آمران حمله به علی مطهری در شیراز دارای سمت‌های نظامی بودند، بخش دوم این پرونده در دادسرای نظامی فارس تشکیل شده است.

علی مطهری

علی مطهری

علی مطهری

علی مطهری

مهر لامرد...
ما را در سایت مهر لامرد دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان mohrestan بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1395 ساعت: 5:22